Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
13:42 | 17/11/2015

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Κιου Μπο, «Tracks in the Snowy Forest», το σενάριο εκτυλίσσεται στην βορειοδυτική Κίνα, τον χειμώνα του 1946, την περίοδο του εμφυλίου ανάμεσα σε συμμορίες ληστών και τον Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό. Ο πιο διαβόητος από τους αρχηγούς των ληστών είναι ο Lord Hawk, ο οποίος έχει υπό τις διαταγές του έναν ολόκληρο στρατό, εγκατεστημένο σε ένα φρούριο στο όρος Τίγρης. Οι άνδρες του, άριστα εξοπλισμένοι με τα όπλα που άφησε πίσω του ο ιαπωνικός στρατός, έχουν σπείρει τον τρόμο στα χωριά της περιοχής, κάνοντας συχνές επιδρομές. Απέναντι στη συμμορία αυτή, θα βρεθεί η Μονάδα 203: μια ομάδα 30 στρατιωτών υπό τις οδηγίες του ιδεαλιστή Τζιανμπό, γνωστός κι ως Λοχαγός 203.

Με την μονάδα να υπολείπεται σε οπλισμό, δυναμικό και μην έχοντας πολύ χρόνο στη διάθεσή της, αποφασίζουν να στείλουν έναν στρατιώτη, τον Ζιρόνγκ Γιανγκ να παρεισφρήσει στον στρατό του Lord Hawk, παριστάνοντας τον ληστή, ώστε να πάρουν κάποιες πληροφορίες για το φρούριο και να καταστρώσουν ένα σχέδιο επίθεσης. Ο Ζιρόνγκ καταφέρνει να κερδίσει γρήγορα την εμπιστοσύνη του αρχηγού, όμως κάποια από τα υπόλοιπα μέλη της συμμορίας, ιδιαίτερα ο Δεύτερος Αδερφός, διατηρούν τις αμφιβολίες τους για το ποιόν του και τα κίνητρά του.

Το πρώτο πράγμα που θα προσέξουν οι οπαδοί των ταινιών του Τσούι Χαρκ είναι πως πλέον τα επικίνδυνα stunts έχουν αντικατασταθεί από τρισδιάστατα γραφικά, μια επιλογή που αρχικά ξενίζει. Όσο όμως προχωράει το φιλμ, οι σκηνές δράσης αποδεικνύονται άκρως εντυπωσιακές, κάτι που αποζημιώνει για την έλλειψη της ωμής δύναμης των παλαιότερων τεχνικών.

Η δράση αυξάνεται σε ένταση και διάρκεια όσο προχωράει το φιλμ, τεχνική που σκοπεύει στο να δημιουργήσει αγωνία για το τι πρόκειται να γίνει στο φινάλε. Η τακτική αυτή γίνεται φανερή στις τρεις σημαντικότερες σκηνές της ταινίας: στην αρχική συμπλοκή των δύο ομάδων σε μία αποθήκη, στην επιδρομή στη βάση της ομάδας 203 και στην τελική εισβολή στο φρούριο του Lord Hawk.

Από 'κει και πέρα στην ταινία εμφανίζεται η πλειονότητα των χαρακτηριστικών της φιλμογραφίας του Χαρκ: πολύ αίμα, αρκετή ασυναρτησία στο σενάριο που λειτουργεί ως υπόβαθρο στη συνεχή δράση, μπόλικη υπερβολή στα όρια της αφέλειας (χαρακτηριστική η σκηνή της μονομαχίας με την τίγρη), λίγο ρομάντζο, λίγο δράμα και ελάχιστες θηλυκές συμμετοχές.

Επιπλέον, στην συγκεκριμένη παραγωγή έχει προσθέσει και κάποια στοιχεία που φανερώνουν πως κατά πάσα πιθανότητα παρακολουθεί πλέον τις αντίστοιχες περιπέτειες που κυκλοφορούν εκτός Ασίας. Έτσι, το φιλμ περιλαμβάνει το «κοφτό» μοντάζ που χαρακτηρίζει τις παλαιότερες ταινίες του Γκάι Ρίτσι, ενώ διάχυτη είναι επίσης και η αισθητική του γκροτέσκου κόμικ τύπου «Μαντ Μαξ», τόσο στα σκηνικά όσο και στην απεικόνιση των χαρακτήρων, με αποκορύφωμα την απεικόνιση του Lord Hawk.

Για τις ερμηνείες δεν χρειάζεται να αναφερθούν και πολλά, μιας και εξυπηρετούν πρωτίστως τη δράση, ενώ επιπλέον, με την ευρεία αντικατάσταση των stunts από γραφικά, δεν χρειάζονται πλέον γνώστες πολεμικών τεχνών, του διαμετρήματος του Ντόνι Γιεν και του Τζετ Λι, που στελέχωναν τις παλιότερες παραγωγές του Χαρκ. Επιγραμματικά λοιπόν, στον ρόλο του Lord Hawk ο Τόνι Λέουνγκ («Οι Φύλακες της Επανάστασης», «Η τριάδα», «Οι Εραστές του Τρένου»), ο οποίος παρουσιάζεται πραγματικά αγνώριστος, και ως Λοχαγός 203 ο Κένι Λιν («Young Detective Dee: Rise of the Sea Dragon») φαντάζουν διεκπαιρεωτικοί.

Το «The Taking of Tiger Mountain» παραμένει μια χαρακτηριστική ταινία του Τσούι Χαρκ, αν και κάπως εκσυγχρονισμένη, με όλα τα καλά και τα άσχημα που αυτό συνεπάγεται.

 

http://www.cinemag.gr

Policenet.gr © | 2025 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis