Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εικόνα
21:51 | 11/11/2015
Να εξεταστεί η ανάγκη σύστασης ενιαίας Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων για όλα τα Σώματα Ασφαλείας «κατέθεσε» ως προβληματισμό ενώπιον των μελών της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Θοδωρής Δρίτσας κατά την παρουσίαση της έκθεσης απολογισμού για το 2014 της υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
 
Οι σκέψεις αυτές έρχονται την ίδια περίοδο που δημιουργήθηκε διάσταση απόψεων μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για την αντικατάσταση του επικεφαλής της συγκεκριμένης υπηρεσίας της ΕΛ.ΑΣ.
 
Όπως είπε ο κ. Δρίτσας, «θα μπορούσαμε να δούμε την ανάγκη μιας συνολικότερης δομής που θα έχει την ευθύνη για όλα τα Σώματα Ασφαλείας, οργανισμούς, φορείς και να μην έχει το κάθε Σώμα τη δική του Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων. Γιατί, κακά τα ψέματα, και με αγγέλους να λειτουργεί μια τέτοια υπηρεσία το γεγονός ότι τα στελέχη ανήκουν σε μια συνολική επιχειρησιακή εξέλιξη που θα έχει και επόμενη ημέρα ή θα δημιουργήσει πικρίες ή θα δημιουργήσει αντιθέσεις, αυτό είναι ένα κενό που δεν καλύπτεται πάντα με τον επιτυχέστερο τρόπο».
 
Επιπλέον ο υπουργός Ναυτιλίας κάλεσε τους συναδέλφους του βουλευτές να εξετάσουν προσεκτικά τις προτάσεις που έχει συμπεριλάβει στην έκθεσή της η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού λέγοντας πως στόχος είναι η καλύτερη αξιοποίηση της υπηρεσίας και να γίνει ακόμη πιο αποδοτική.
 
Οι υποθέσεις του 2014
 
Νωρίτερα ο επικεφαλής της Υπηρεσίας αρχιπλοίαρχος ΛΣ κ. Κωνσταντίνος Γκώνιαςσχετικά με τον απολογισμό του 2014 τόνισε μεταξύ άλλων ότι ασχολήθηκε με 119 υποθέσεις, δηλαδή κατά μέσο όρο μία δικογραφία κάθε εβδομάδα, ενώ για το προσωπικό της υπηρεσίας επεσήμανε ότι είναι σε εξέλιξη διαδικασία επιλογής ειδικά καταρτισμένου προσωπικού ώστε από τα 36 άτομα που είναι τώρα -εκ των οποίων 10 στη Θεσσαλονίκη- να φτάσουν τα 44 που είναι η οργανική δύναμη.
 
Αναφορικά με τις υποθέσεις που διερευνήθηκε η εμπλοκή λιμενικών είπε πως συμπεριλαμβάνονταν η ψευδής βεβαίωση, η πλαστογραφία και η συγκρότηση και διεύθυνση εγκληματικών οργανώσεων. Τα στοιχεία εστάλησαν μέσω των δικογραφιών που σχηματίστηκαν για περαιτέρω εξέταση από τις δικαστικές αρχές.
 
Επίσης το προσωπικό της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων ασχολήθηκε με περιστατικά φόρτωσης υπέρβαρων φορτηγών σε πλοία ενώ, όπως είπε ο κ. Γκώνιας, ύστερα από σχετική εισήγηση και γνωμοδότηση του αρμόδιου εισαγγελέα απλοποιήθηκε η έως τώρα χρονοβόρα και γραφειοκρατική διαδικασία επιβολής προστίμου.
 
Έκανε λόγο ακόμη για υποθέσεις έκδοσης εικονικών εκθέσεων σχετικά με την παχυμέτρηση των μετάλλων στα πλοία που γίνεται από ιδιωτικές εταιρείες, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις μη τήρησης κάποιων διαδικασιών επιβολής κυρώσεων σε παραβάσεις αλιευτικής νομοθεσίας.
 
Ακόμη εξετάστηκαν καταγγελίες για παραβατικές συμπεριφορές από ενστόλους προς πολίτες.
 
Εθνικό λεμβολόγιο
 
Ο κ. Γκώνιας αναφέρθηκε και στις προσπάθειες που γίνονται για να επισπευστεί η μηχανογράφηση και να υπάρξει εθνικό λεμβολόγιο, δηλαδή ένα ενιαίο μητρώο όπως γίνεται με τα οχήματα έτσι ώστε να έχουν καλύτερο έλεγχο για τον κάτοχο. Όπως είπε υπήρξαν περιπτώσεις που δεν μπορούσαν να «παρακολουθήσουν» την πορεία ενός σκάφους ή μιας λέμβου επειδή δεν υπάρχει μηχανογράφηση και σωστός έλεγχος των απαραίτητων εγγράφων. Αυτό το εκμεταλλεύονται επιτήδειοι που έχουν δημιουργήσει μια «βιομηχανία» έκδοσης εικονικών τιμολογίων σε περίπτωση αλλαγής μηχανών.
 
Όπως είπε, από τη διερεύνηση των υποθέσεων έχουν εντοπίσει ανθρώπους-«φαντάσματα», δηλαδή έχουν εκδώσει πλαστές αστυνομικές ταυτότητες και αφού έχουν εκδώσει ΑΦΜ «μιας χρήσης» προχωρούν στη λεμβολόγηση. Τα σκάφη αυτά συνήθως χρησιμοποιούνται από διάφορες εγκληματικές οργανώσεων κυρίως για λαθρεμπόριο καπνού.
 
Επίσης εξετάστηκαν περιπτώσεις για σκάφη τα οποία είχαν κατασχεθεί στα πλαίσια κάποιας δικογραφίας και δεν είχαν γίνει εκθέσεις κατάσχεσης και παρουσιάζονταν ως «βυθισμένα» ή «καταστρεμμένα» προκειμένου να ιδιοποιηθούν. Επιπροσθέτως έχουν βρεθεί και μπροστά σε σκάφη τα οποία είχαν εντοπιστεί σε άλλες υποθέσεις λαθρεμπορίας με αλλαγμένη επωνυμία, διαφορετική πλοιοκτησία και «ουσιαστικά καταλήγουν στα ίδια χέρια». Ο επικεφαλής της Υπηρεσίας επανέλαβε την πρότασή του τα σκάφη αυτά να δίνονται σε σωματεία για κοινωνικούς σκοπούς ή να καταστρέφονται.
 
Ακόμη στο «μικροσκόπιο» της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων μπήκαν και επιθεωρητές πλοίων στο θέμα της «ποιότητας» των ελέγχων.
 
Επιπροσθέτως σχηματίστηκαν και 20 δικογραφίες που αφορούν έλεγχο πόθεν έσχες ενώ υπό διερεύνηση μπαίνουν και οι λεγόμενες «ορφανές» καταθέσεις του προσωπικού.
 
 
 
Βυθούλκας Γεώργιος
http://www.tovima.gr/
Policenet.gr © | 2025 Όροι Χρήσης.
developed by Pixelthis